luni, 23 februarie 2009

Numele lui Blaga, Frunzaverde si Duvac apar in „Dosarul Clisura“

Mugur Ciuvica sustine ca traficantii arestati in „Dosarul Clisura“ mentioneaza, in interceptarile convorbirilor telefonice, nume precum cele ale lui Vasile Blaga si Sorin Frunzaverde, dar si pe cel al lui Constantin Duvac, seful Directiei Cercetari Penale din cadrul IGP.

Numele fostilor ministri Vasile Blaga si Sorin Frunzaverde, dar si cel al sefului Directiei Cercetari Penale din cadrul IGP, comisarul Constantin Duvac, sunt strâns legate de “Dosarul Clisura”. Dezvaluirea a fost facuta de Grupul de Investigatii Politice (GIP) condus de Mugur Ciuvica si se bazeaza pe mai multe interceptari ale unor convorbiri telefonice, dar si pe marturiile unora dintre acuzati. Potrivit acestora, o parte din banii rezultati din contrabanda din “duty-free”-uri ar fi ajuns “la Bucuresti”, la “oameni mari”, precum Blaga, Frunzaverde sau comisarul Duvac. Cotidianul «Gardianul» a atras atentia, inca de la operarea primelor arestari in “Dosarul Clisura”, ca mai multi ofiteri de Politie retinuti au declarat in fata anchetatorilor ca primarul PD al comunei Pojejena ar fi controlat contrabanda din “duty-free”-uri, cu sprijinul fostului presedinte al Consiliului Judetean Caras-Severin, Sorin Frunzaverde, ajuns, ulterior, ministru al apararii.

Fostul ministru de interne Vasile Blaga, seful Directiei Cercetari Penale din cadrul IGP, comisarul Constantin Duvac, dar si ex-ministrul apararii nationale Sorin Frunzaverde ar fi fost „protectorii“ contrabandistilor din „duty-free“-urile de pe clisura Dunarii. Ipoteza a fost lansata de Grupul de Investigatii Politice (GIP) condus de Mugur Ciuvica si se bazeaza pe interceptari ale mai multor convorbiri telefonice care au avut loc intre inculpatii din „Dosarul Clisura“, dar si pe cateva marturii date in fata procurorilor DIICOT.
Reamintim ca „Dosarul Clisura“ s-a finalizat prin arestarea si trimiterea in judecata a primarului PD al comunei Pojejena, Omer Radovancovic, dar si a comandantului Politiei de Frontiera Caras, comisarul-sef Ion Cioanca, a sefului Sectorului Moldova Noua, subcomisarul Dorin Dolici Praja si a subcomisarului Nicusor Cocoana, responsabil cu prevenirea si combaterea infractiunilor transfrontaliere.

«Gardianul» a atras atentia inca de la primele arestari
Cotidianul «Gardianul» a prezentat, inca de la vremea operarii primelor arestari, o declaratie a subcomisarului Cocoana, potrivit caruia capul contrabandistilor, primarul Omer Radovancovic, ar fi beneficiat de sprijinul sefului Consiliului Judetean Caras-Severin, Sorin Frunzaverde, propulsat intre timp
in functia de ministru al apararii nationale. „Toate magazinele duty-free sunt construite cu acordul IGPF-ului si Directiei Politiei de Frontiera. Inspectorul-sef a fost protejat de cel care l-a numit politic – Omer. Acesta a numit politic toti sefii de la frontiera, de la sef de sector pâna la seful inspectoratului, prin PD, al carui primar e. Omer Radovancovic a fost sprijinit de seful lui de la Resita, Frunzaverde“, a declarat, printre altele, subcomisarul Cocoana in fata anchetatorilor.

«El trimitea bani
pâna si lui Blaga, ministru de interne»
Grupul de Investigatii Politice a intrat in posesia declaratiei unuia dintre martorii din „Dosarul Clisura“. Martorul respectiv a relatat in fata anchetatorilor despre discutiile purtate cu subcomisarul Cocoana, cu privire la „sprijinul“ de care acesta beneficiaza „de la nivel inalt“: „Zicea (Nicusor Cocoana - n.r.) ca are legaturi foarte puternice la Bucuresti si ca doar datorita lui se poate face treaba in zona. In fiecare seara, cand se scoteau ilegal tigari din shopuri, in jur de 500 de euro i se dadeau direct lui Cocoana prin Lupu George (patron de duty-free, contrabandist – n.r.), reprezentantul tuturor shop-urilor. Cocoana sustinea ca din acesti bani o treime merge la seful lui, Cioanca, de la Oravita, unde intra si el, o treime la directorul Frontierei de la Timisoara si o treime la Bucuresti. El prin asta ne facea sa credem ca toti cei care dadeam cota parte lui putem sta linistiti, stiind ca treaba este lasata de sus, de la Bucuresti, ca el trimitea bani pana si lui Blaga, ministrul de interne“.

Frunzaverde apare in interceptarile telefonice
O serie de inregistrari ale convorbirilor telefonice, efectuate de SRI la cererea procurorilor DIICOT si cu incuviintarea presedintelui Tribunalului Caras-Severin, fac referire la Sorin Frunzaverde, la vremea respectiva presedinte al Consiliului Judetean Caras-Severin. Una dintre inregistrari are loc intre George Lupu, unul dintre liderii contrabandistilor, si un anume Cristi, om de incredere al primarului Omer Radovancovic, in data de 25 ianuarie 2006, la ora 14:37:
Cristi: Da!
George Lupu: Cristi, eu am ajuns la Resita.
C.: Unde vrei sa ne vedem?
G.L.: Pai, nu stiu. Unde e Omer sa-i las asta? Unde e?
C.: Pai, eu nu stiu unde e, ca eu nu am vorbit cu el.
G.L.: Pai, tu unde esti?
C.: Eu, acuma, acasa.
G.L.: Pai, cred ca la Consiliu’ (judetean – n.r.) e el, nu? Pai, nu stiu, ca a zis ca se intalneste cu Frunzaverde, a zis.
C.: Da?
G.L.: Ca pentru asta adusei ala.
C.: Pai unde vrei sa ne vedem?
G.L.: Hai la Consiliu. Pai hai sa-i las...

Cateva zeci de minute mai tarziu, mai exact la ora 14.55, George Lupu este contactat telefonic de Omer Radovancovic:
George Lupu: Alo?!
Omer Radovancovic: Alo?! Hai! Unde esti tu? Poti sa vii in fata la Consiliu?
G.L.: Pai hai ca vin!

Trei zile mai tarziu, la ora 21.37, George Lupu discuta, tot telefonic, cu seful Vamii Port Moldova Veche, George Milutin:
George Lupu: Ca... asta, Omer, zise ca pleaca la Bucuresti maine cu Frunzaverde si ii zic: ba, nu stiu, vorbeste cu George, ca eu as vrea, sa stau o saptamana sa nu ma duc pe acolo. Stii!?
George Milutin: Foarte bine, foarte bine, e si indicat.

O jumatate de ora mai tarziu, la ora 22:11, George Lupu este sunat de primarul PD din Pojejena, Omer Radovancovic:
G.L.: Pai daca...iti dau eu, daca nu iti trebuie asa multi! Daca iti... Bani iti dau eu pentru Bucuresti!
O.R.: Da, bun. Cum vrei. Daca vrei... Eu stiu... Cum vrei tu. Ba, tu stii... Daca nu, maine seara. Cum crezi tu! Te gandesti!

In data de 1 martie, la ora 7.16, in timp ce Politia si Garda Financiara demarasera verificarile in magazinul sau duty-free, George Lupu este contactat de catre un angajat de-al sau, Sorin Corcoman:
S.C.: Alo?
G.L.: Da.
S.C.: Sorin sunt, tata.
G.L.: Da.
S.C.: Am luat cartela. Ce drac... ai reusit sa vorbesti cu cineva?
G.L.: Taticule, toti au telefoanele inchise.
S.C.: Ba... lasa!
G.L.: Uite, eu sunt cu Omer, toti au telefoanele inchise... Numai sa... trebuie... sa-l sun pe Frunzaverde.
S.C.: A! Si unde dracu’ il suni la sapte dimineata? Bun, noi terminam la opt jumate, noua cel tarziu suntem gata. Stii, dar iti dai seama, restul e varza pe acolo.

O zi mai tarziu, la sase minute dupa ora opt dimineata, George Lupu si Omer Radovancovic discuta despre cine i-ar fi putut turna, suspectandu-l pe primarul din Moldova Noua, Matei Lupu:
O.R.: Ti-am zis eu ca asta e! Dar ce, e valva in oras?!
G.L.: ‘Ai de capu’ meu, e dezastru! Deci, venira trei de la Vama, de la Brigada de la Timisoara...Deci, trimite Bucurestiul, Omere... Imi zisera astia de la Garda: Ba, George, nu stiu ce e la tine, dar Bucurestiul ne-a sunat azi-noapte mânca-ti-as...
O.R.: E mana lui! Eu am zis ca e mana lui, ca nu putea asta sa faca... o fi vorbit si asta, dar mana lui e de manevrat!
G.L.: Da, da.
O.R.: Iti dai seama ca a sunat undeva acolo la... si a zis: eu sunt primar, trimiteti pe astia de la... toti sunt corupti, ca de-aia n-a sunat la Politie, stia ca astia nu-l baga in seama...
G.L.: Spune-i lu’ ala, lu’ Frunzaverde, f.... in gura de nesimtit...

In aceeasi zi, la ora 19.05, George Lupu il suna pe Omer Radovancovic:
O.R.: Si am vorbit cu ala, ce-i sef, ii director sef, inspectorul de la Timis, cum il cheama pe ala?
G.L.: Chirila?
O.R.: Nu! ~la de la Timis, de la... nu de la... de la Timisoara, din Timisoara!
G.L.: E de la Politia Timis? Nu?!
O.R.: Cum drac?! A fost ala pe la... acolo, s-a dat la mine: ma, eu n-am treaba, sunt pus de PD, eu cu PD-ul tin, eu nu vreau sa fac fotesti la Dunare, eu asa! I-a fost frica, stii?! Ma f... in c..., sa va f...! Pe urma a venit Chirila sa-l sun eu pe Sorin, stii, pe sefu’ l-am sunat! Stii?!

«Constantin Duvac este prietenul meu cel mai bun»
Intr-o alta convorbire telefonica, care a avut loc in data de 5 martie 2006, la ora 16.55, adica in timpul anchetei, George Lupu incearca sa-l intimideze pe ofiterul Laurentiu Despa de la UM 0906 Caras-Severin, mentionand numele sefului Directiei Cercetari Penale din cadrul IGP, Constantin Duvac. La telefonul ofiterului asupra caruia se exercitau presiuni raspunde un anume „Micu“:
G.L.: Sa traiti!
Micu: Sa traiti! Cine-i?
G.L.: George. Georgica, Georgica, ala, baiatu’ cu panoplia, cu pistolul pe care ati zis ca mi-l dati si nu mi l-ati mai dat niciodata.
M.: Unde esti?
G.L.: La prietenul meu, la Omer.
M.: Scapasi?
G.L.: Scapai, scapai. Nu scapai, ca... Stiti?! Cineva ma suna de la Bucuresti, un prieten care...Duvac Constantin, daca-l cunoasteti...
M.: Da.
G.L.: Il stiti? Ati auzit de el?
M.: Deci, o sa va sune sa va spuna ceva.
M.: Asa.
G.L.: Poate nu va suna... Sa stiti ca ala e prietenul meu cel mai bun.
M.: Stiu ma. Daca tu imi zici.
G.L.: Deci, Duvac Constantin, ala, deci o sa...
M.: Da, e seful Directiei, da. Dar cu alalalte cand vorbim ceva? Ca acuma nu putem vorbi, ca...
G.L.: Maine vin la dumneavoastra.
M.: Hai, te-astept.
G.L.: Deci, dati-mi o cafea, un whisky si o apa minerala in birou
, direct la dumneavoastra vin.
M.: Hai.

Blaga si Frunzaverde neaga acuzatiile care li se aduc
Secretarul general al PD, Vasile Blaga, si vicepresedintele Sorin Frunzaverde resping acuzatiile formulate de Mugur Ciuvica potrivit carora acestia i-ar fi protejat pe contrabandistii de tigari de pe Clisura Dunarii, spunând ca afirmatiile GIP sunt doar „o tentativa jalnica de iesire din anonimat“.
Partidul Democrat nu a patronat sub nicio forma si prin niciunul dintre liderii sai actele la care face trimitere Mugur Ciuvica, se arata într-un comunicat de presa remis de PD, ca raspuns la acuzatiile lui Ciuvica potrivit carora cei doi democrati i-ar fi protejat pe cei care coordonau transporturile ilegale de tigari pe Clisura Dunarii.
„Actiunea acestuia este doar o noua încercare de a denigra personalitati si institutii, fara niciun fundament si fara niciun rezultat, atitudine în care Mugur Ciuvica s-a specializat în ultimii ani. Or, a face responsabili doi fosti ministri pentru presupuneri ale unor învinuiti, nu poate fi catalogat decât ca o tentativa jalnica de iesire din anonimat, pe care Mugur Ciuvica o exerseaza periodic“, conchid democratii.

Ministerul Public: DIICOT nu are in lucru vreun dosar cu Blaga
Biroul de presa al Ministerului Public (MP) a comunicat, ieri, pentru Mediafax, ca procurorii DIICOT nu au în lucru vreun caz referitor la o eventuala implicare a fostului ministru de interne, Vasile Blaga, în contrabanda cu tigari de pe Clisura Dunarii.